|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek Psiuch EKSPERT FORUM
|
Wysłany:
Pią 10:06, 29 Maj 2009 |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 444 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa
|
Kołnierze ortopedyczne
Schantza R104
Kołnierz ortopedyczny miękki.
Kołnierz ortopedyczny miękki typu Schantza wykonany z pianki poliuretanowej pokryty bawełną w kolorze białym, zapinany na rzep, może być używany w dzień i w nocy, dostępny w rozmiarach(obwód szyi):
- XS - < 33 cm,
- S - 33-36 cm,
- M - 36-40 cm,
- L - 40-44 cm,
- XL - > 44 cm.
Cena: 35,00 PLN
Kołnierz ortopedyczny EMT Patriot dla dorosłych i dla dzieci z regulacją.
Kołnierz ortopedyczny regulowany EMT Patriot dla dorosłych - jednoczęściowy, uniwersalny, czterostopniowa regulacja podbródka.
Cena: 75,00 PLN
Kołnierz ortopedyczny regulowany WizLoc firmy Ferno.
Cena detaliczna: 99,00 PLN
Więcej można znaleźć pod adresem [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomek Psiuch dnia Pią 10:14, 29 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Tomek Psiuch EKSPERT FORUM
|
Wysłany:
Pią 10:18, 29 Maj 2009 |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 444 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa
|
Apteczka EMER 207
Apteczka EMER 207 jest wykonana z Cordury, posiada naszyte odblaskowe pasy, jest zmywalna i wodoodporna.
Wewnątrz posiada system 7 przegródek mocowanych rzepami do własnej aranżacji wnętrza,
oraz wyjmowalne, mocowane rzepami saszetki:
1 izotermiczna
4 z przezroczystym wieczkiem,
pojemnik na zużyte igły (CONBIO’S)
podkładka do pisania z klipsem
troki do mocowana aparatury
Torba ma 3 większe zewnętrzne kieszenie (2 wyposażone w mniejsze przegrody), oraz 2 boczne zewnętrzne kieszenie.
Waga: 3 kg
Wymiary: 50 x 26 x 29 cm
Kolor: czerwony
Cena: 550,00 PLN
Więcej przykładów pod adresem [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
Tomek Psiuch EKSPERT FORUM
|
Wysłany:
Pią 10:44, 29 Maj 2009 |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 444 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa
|
Flara ostrzegawcza 20
Flara ostrzegawcza 20 - to niezwykle skuteczny środek ostrzegawczy i sygnalizacyjny stosowany w sytuacji kolizji lub awarii na drodze, wodzie, torach i przejazdach kolejowych lub podczas wypadków w górach, w najbardziej niekorzystnych warunkach pogodowych. Są niezastąpione zwłaszcza w deszczu, mgle, śnieżycy, w terenie górskim.
Odbiorcami FLAR OSTRZEGAWCZYCH są m.in.: policja, straż pożarna, wojsko, żegluga morska i rzeczna, lotniska polowe, pomoc drogowa, jednostki ratownictwa górskiego i wodnego, warsztaty samochodowe oraz dealerzy samochodów, stacje paliw, sklepy z art. pirotechnicznymi i motoryzacyjnymi. Indywidualnymi odbiorcami - użytkownikami są m.in.: kierowcy, turyści górscy, użytkownicy jachtów, łodzi motorowych.
FLARY OSTRZEGAWCZE zostały dopuszczone do obrotu handlowego na terenie Polski na podstawie decyzji Ministra Gospodarki i posiadają wymagany Certyfikat Klasyfikacyjny (Certyfikat Bezpieczeństwa) Instytutu Przemysłu Organicznego Nr 072/IPO/99.
Czas spalania: 20 minut
Cena detaliczna: 30,00 PLN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany:
Śro 7:31, 10 Cze 2009 |
|
|
|
Panie Tomku P.
System Sygnalizacji Pożarowej TELSAP 2100, producent Alfa Bydgoszcz.
To oczywiście już nie nowinka techniczna, jak Pan ocenia tę centralkę?
Pozdrawiam
MM
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
Tomek Psiuch EKSPERT FORUM
|
Wysłany:
Śro 10:51, 10 Cze 2009 |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 444 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa
|
Witam.
Nie wiem jak Pan to zrobił, ale ubiegł mnie Pan troszeczkę tym pytaniem, gdyż dosłownie od kilku dni nosiłem się z zamiarem zamieszczenia kolejnego postu o centralkach POLON 4200 i najnowszej IGNIS 1030, które są właśnie produktami POLON-ALFA Bydgoszcz, ale brak czasu uniemożliwił mi zrobienie tego wcześniej. Myślę, że nic się nie stanie jak przedstawię wszystkim właśnie model TELSAP 2100, którego działanie jest prawie identyczne do wspomnianych wyżej młodszych modeli POLON i IGNIS.
System sygnalizacji pożarowej TELSAP 2100 jest produktem POLON-ALFA już 15-letnim i jego produkcja niestety została zaprzestana. Zakład Urządzeń Dozymetrycznych POLON-ALFA jest największym obecnie w Polsce producentem systemów sygnalizacji pożarowej. Wszystkie produkowane urządzenia spełniają ostre wymagania norm europejskich, a wprowadzony w firmie już w 1998 r., system zarządzania jakością ISO 9001 gwarantuje wysoką niezawodność wyrobów. Firma POLON-ALFA jest stałym wystawcą i prelegentem Warsztatów Zacisze i Targów SECUREX.
TELSAP 2100 jest zaawansowanym technicznie, zaprojektowanym w technice procesorowej zestawem urządzeń, pozwalającym kompleksowo zabezpieczyć pod względem pożarowym każdy obiekt. System umożliwia automatyczne wykrycie zagrożenia pożarowego, precyzyjne określenie miejsca jego powstania, włączenie urządzeń powiadamiających o niebezpieczeństwie, sterowanie urządzeniami wykonawczymi, cyfrową transmisję danych do urządzeń zewnętrznych i systemu monitoringu. Jest przykładem „dialogowej” komunikacji pomiędzy centralą i czujkami lub innymi elementami liniowymi. Centrala systemu o pojemności 4 do 8 linii/pętli adresowych umożliwia włączenie do 127 elementów adresowych w każdą zapętloną linię. Może być wyposażona w dodatkowe opcjonalne moduły rozszerzające jej funkcjonalność.
Centrala POLON 4200 i IGNIS 1030 z Terminalem TSR - 4000 pozwala na powielenie informacji central sygnalizacji pożarowej w oddalonym miejscu. Terminal powtarza wskazania tych centrali, do której jest dołączony, takie jak: komunikaty alarmowe (hipermarkety, dworce, lotniska), uszkodzeniowe, blokowania, testowania oraz alarmu technicznego. Z poziomu terminala można potwierdzić alarmowanie centrali i następnie skasować sygnalizację. Terminal kontroluje własne układy i sygnalizuje ewentualne ich uszkodzenie. Terminal może być połączony z centralą za pomocą dwużyłowego przewodu w ekranie (RS -485) lub światłowodem.
Współpracujące z wymienionymi centralami elementy:
a/ adresowalne czujki pożarowe:
• optyczne dymu DUR i DOR,
• jonizacyjne dymu DIO,
• nadmiarowo-różniczkowe ciepła TUP,
• optyczno-temperaturowa DOT,
• czujka dymu i płomienia DPR,
• czujka radiowa DUR-4047,
b/ konwencjonalne czujki pożarowe szeregu:
• temperaturowo-płomieniowa TOP,
• płomienia (ultrafiolet) PUO,
• iskrobezpieczne (wg instrukcji producenta),
• liniowe dymu DOP
c/ ręczne ostrzegacze (przyciski) pożarowe:
• wnętrzowe,
• zewnętrzne
d/ elementy kontrolne, sterujące:
e/ adaptery
f/ adresowalne sygnalizatory akustyczne SAL-4001
g/ terminal sygnalizacji równoległej TSR-4000
h/ uniwersalna centrala sterująca UCS-4000
Dane techniczne:
- zasilanie podstawowe - 230V
- zasilanie rezerwowe akumulatory - 2 x 12 V (17 – 90 Ah)
- pobór prądu w stanie dozorowania - max. 50mA
- liczba linii dozorowych - 4-8
- max ilość czujek na linii - 127
- liczba stref dozorowych - 1024
- liczba wariantów alarmowania - 17
- wyjścia przekaźnikowe - bezpotencjałowe w centrali 16 (obciążalność 1A 30V)
- linie sygnałowe (potencjałowe) - 8
- linie kontrolne - 8
- temperatura pracy - (-5º) C ÷ (+40º) C
TELSAP 2100, jest zalecany do ochrony obiektów średniej i dużej wielkości, może pracować w trudnych warunkach techniczno-klimatycznych. Technika mikroprocesorowa gwarantuje wysoką niezawodność działania urządzeń i duże możliwości funkcjonalne, dostosowane do specyfiki różnych obiektów i indywidualnych wymagań użytkownika.
Z systemem TELSAP 2100 oraz z jego następcami POLON 4200, 4900, 4500 oraz IGNIS 1030, 1080 i 1520 M, współpracuje szeroki asortyment czujek pożarowych szeregu 30 POLON (czujki dymu, ciepła, płomienia) oraz czujki pożarowe analogowe szeregu 2190 w dwóch rodzinach: samoregulujące 2193 oraz procesorowe wielostanowe 2196. Przeznaczony dla obiektów o różnej wielkości, w tym także bardzo dużych, o wysokich wymaganiach i funkcjonalnych (magazyny, muzea, hipermarkety, hangary).
Właśnie taki model TELSAP 2100, jest użytkowany w strażnicy i moim oddziale straży Warszawa-Okęcie. Wielopoziomowe rozmieszczenie czujek i detektorów w hangarach, pomieszczeniach przyległych i innych miejscach pożarowo niebezpiecznych, pozwala na określenie i zlokalizowanie potencjalnego źródła zagrożenia lub bezpośrednio pożaru. Lokalizacja czujnika precyzyjnie kieruje nas do danego poziomu (wysoki, średni, niski) lub pomieszczenia, ze wskazaniem (góra, dół). Odpowiednio skalibrowane czujniki i systematyczne przeglądy i serwis, pozwalają na wysoką jakość czynności związanych z zabezpieczeniem lub działań profilaktycznych ochrony przeciwpożarowej.
Jako ciekawostkę podam, że czujniki temperatury, dymu i płomienia potrafią wyczuć obecność dymu z jednego papierosa. Czujniki optyczno-temperaturowe DOT, w czasie zachodu słońca potrafią wyłapać nawet refleksy świetlne (zajączki), które odbijają się od gmachu nowego terminala lotniska, co daje wymierny efekt w postaci "małej dyskoteki", na pulpicie naszej centrali.
Nie wiem czy zadowoli Pana mój wpis, ale „współpracę” z przedmiotową centralką oceniam wysoko. To dobry sprzęt. Niestety nie mogę jej już polecić, gdyż jak wspomniałem wcześniej zaprzestano jej produkcji, ale zainteresowane osoby lub firmy zachęcam do podjęcia kroków, zmierzających do zaopatrzenia się w najnowsze produkty firmy POLON-ALFA. Warto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany:
Śro 18:01, 10 Cze 2009 |
|
|
|
Dziękuję za tak obszerną odpowiedź i wskazanie przy okazji nowszych modeli central.
MM
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
Tomek Psiuch EKSPERT FORUM
|
Wysłany:
Czw 10:10, 11 Cze 2009 |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 444 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa
|
Tarcza podświetlana - LIZAK
Uniwersalne źródło sygnału ostrzegawczego świetlnego mającego zastosowanie we wszelkich systemach sygnalizacyjno-ostrzegawczych, niezbędny przy kierowaniu ruchem.
Źródło świecenia: 2 żarówki 3,5V 0,2A.
Źródło zasilania: 3xR14 w komplecie.
Lizak "standard" - 35 PLN netto
Lizak podświetlany - 165 PLN netto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
Tomek Psiuch EKSPERT FORUM
|
Wysłany:
Czw 10:30, 11 Cze 2009 |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 444 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa
|
Pachołek ostrzegawczy z lampą błyskową.
Z energooszczędną lampą błyskową LPX-1. Pachołek znajduje zastosowanie w następujących sytuacjach:
- zabezpieczenie miejsc wypadków,
- zabezpieczenie miejsc budowy, remontów dróg, ulic, jezdni,
- ostrzeganie przed utrudnieniami w ruchu drogowym.
Wyposażenie 1. Akumulator 12V/6,5Ah 2. Przewód ładowania długości 5mb.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
Tomek Psiuch EKSPERT FORUM
|
Wysłany:
Czw 10:33, 11 Cze 2009 |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 444 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa
|
Lampa ostrzegawcza LO-1.
Lampa ta przeznaczona jest do wyposażenia samochodów przewożących ładunki niebezpieczne, dla pojazdów pogotowia technicznego, policji, straży pożarnej, ratownictwa. Lampa może być wyposażona w uchwyt umożliwiający montaż na zaporach drogowych różnego typu.
Źródło światła - żarówka 4W/6V
Źródło zasilania - 8 baterii R20, 2 baterie 6v R25, 8 akumulatorów RC20, sieć pokładowa samochodu 12V
Rozbłysk światła - kierunkowy (ogólny)
Częstotliwość błysków - 60-90 błysków/min.
Kolor klosza - żółty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
Tomek Psiuch EKSPERT FORUM
|
Wysłany:
Czw 10:36, 11 Cze 2009 |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 444 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa
|
Lampa ostrzegawcza LBXS-2000.
Uniwersalne źródło sygnału ostrzegawczego świetlnego mającego zastosowanie we wszelkich systemach sygnalizacyjno-ostrzegawczych zasilanych bezpiecznym napięciem zmiennym 12V - 24V oraz napięciem stałym 12V - 24V.
Napięcie zasilania - 10,0V - 26,4V AC i 10,8V - 36,0V DC
Moc - 20W
Częstotliwość błysków - 60/min.
Energia błysku - 11J pierwszy błysk, 2,5J drugi błysk
Waga - 1,25 kg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
Tomek Psiuch EKSPERT FORUM
|
Wysłany:
Czw 10:54, 11 Cze 2009 |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 444 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa
|
Przenośne zapory przeciwpowodziowe.
System zapór zbudowany z wałów o długości 25 m i średnicy 40 cm - SUP 40/25. Występują również długości wałów 15m - SUP 40/15. Dodatkowo zapory mogą być wyposażone w 9 szt. przelotek (metalowe kółka do mocowania).Wał wykonany z 5-warstwowej tkaniny wodoszczelnej zbrojonej siatką poliestrową, wypełnia się wodą (ciśnienie 0,6 atm). Twardość konstrukcji przy całkowitym przyleganiu do podłoża.
W praktyce stosuje się dwie metody układania wałów:
• Pojedyncze zestawienie wałów do długości wg potrzeb. Wysokość użyteczna pojedynczego wału wynosi 35 cm.
• System piramidalny – wysokość użyteczna systemu zapór wynosi max 110cm.
W obydwu metodach wały łączone są ze sobą systemem taśm z klamrą-stoperem. Zapewnia to szybki i prosty w obsłudze montaż i budowanie zapory wodnej.
Dane techniczne pojedynczego wału
Długość 25 m
Średnica 40 cm
Masa 22 kg
Pojedynczy wał ma średnicę 40cm i można go układać w piramidy – maksymalnie 3 warstwy do wysokości użytecznej 110 cm.
Każdy wał wyposażony jest w:
• uniwersalny rękaw do pompowania wody,
• zawór wlotu-wylotu i odpowietrzania komory napełnianej wodą
Na każdym końcu znajdują się uchwyty ułatwiające ułożenie rękawa do napełnienia.
Wały wyposażone są w rękawy wlewowe o średnicy umożliwiającej swobodne włożenie w rękaw węża strażackiego o średnicy Ø 52. Po napełnieniu rękaw wlewowy jest rolowany i zabezpieczony przed rozwinięciem i wylewaniem się wody taśmą spinającą. Takie rozwiązanie umożliwia napełnienie wału wodą z max wydajnością pompy oraz chroni wał przed rozerwaniem przez niekontrolowane i nadmierne zwiększenie ciśnienia wody tłoczonej. Na życzenie klienta rękawy mogą być zakończone łącznikami tłocznymi Ø 52 i pokrywą Ø 52. Opcja ta jest opcją dodatkową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
Tomek Psiuch EKSPERT FORUM
|
Wysłany:
Czw 11:07, 11 Cze 2009 |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 444 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa
|
Turbowentylator oddymiający GF 164 SE napędzany silnikiem spalinowym Honda.
Najczęściej kupowany przez Straże Pożarne na świecie turbowentylator, podstawowym jego atutem jest niska cena. Małe wymiary i ciężar ułatwiają przenoszenie, specjalna konstrukcja umożliwia przechylenie go w pięciu pozycjach, ułatwiając kierowanie strumieniem powietrza w dowolnym kierunku.
Dane techniczne turbowentylatora GF164 SE
Silnik spalinowy - Honda GC160
Wydajność - 19 810 m3/h
Wentylator - 17 aluminiowych łopatek turbinowych, Ø40 cm
Czas pracy przy pełnym zbiorniku - 1,5 h
Masa - 27 kg
Wymiary (dł x szer x wys) - 432 x 508 x 533 mm
Dane techniczne silnika Honda GC160.
Typ silnika - czterosuwowy, górnozaworowy OHC, chłodzony powietrzem, poziomy wał, aluminiowy cylinder
Pojemność skokowa - 160 cm3
Średnica x skok - 64 x 50 mm
Moc max. - 4,6 KM / 3600 obr-1
Max. moment obrotowy - 10,6 Nm / 1,05 kgm / 2500 obr-1
Zapłon - elektroniczny
Rozruch - ręczny
Pojemność zbiornika paliwa - 2,0 l
Zużycie paliwa - 313 g/kW/h - 230 g/KM/h
Pojemność miski olejowej - 0,6 l
Wymiary (dł x szer x wys) - 329 x 369 x 331 mm
Masa - 11,5 kg
Wentylator RAMFAN został poddany badaniom wydajności przez AMCA (Air Movement and Control Association), niezależnej organizacji testującej przepływ ciśnienia powietrza przewyższającego ciśnienie atmosferyczne. Dla wentylatora RAMFAN MODEL GF 164SE przyjęto metodę testu według normy AMCA 240 niezależnego Air Movement Control Association.
Wyposażenie dodatkowe:
Pokrowiec nylonowy chroniący wentylator gdy nie jest używany.
Zestaw do produkcji mgły jest instalowany z przodu wentylatora w jego centralnej części. Jest wykorzystywany do szybkiego ochłodzenia i przywrócenia w pomieszczeniach dogodnych warunków.
Zestaw do produkcji mgły jest instalowany w formie kołnierza z przodu wentylatora. Jest wykorzystywany do szybkiego ochłodzenia i przywrócenia w pomieszczeniach dogodnych warunków. Woda jest doprowadzana do zestawu za pomocą węża ogrodowego.
Wąż odprowadzający spaliny z dala od miejsca pracy wentylatora, łatwy w instalacji i elastyczny.
Zestaw lutni tłoczących wyposażony w pierścienie usztywniające ułatwia kierowanie strumienia powietrza w określonym kierunku.
Dodatkowe informacje:
Producent turbowentylatorów RAMFAN stosuje wirniki używając najnowszej technologii aluminiowych łopatek turbinowych.
Turbowentylator RAMFAN model GF164SE wyróżnia się małymi wymiarami i małym ciężarem uzyskując jednocześnie dużą wydajność tłoczonego powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
Tomek Psiuch EKSPERT FORUM
|
Wysłany:
Czw 11:19, 11 Cze 2009 |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 444 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa
|
Buty specjalne strażackie Primus 21, wyróżnione na wystawie Edura 2006.
Bardzo wysokie parametry techniczne buta z membraną klimatyczną Sympatex (przewyższające wielokrotnie wymagania norm europejskich dla obuwia strażackiego) oraz niska cena sprawiły, że but jest obecnie bezkonkurencyjny na rynku polskim.
Podczas prezentacji buta, strażacy najczęściej zadawali pytania dotyczące:
1. Przemakalności
2. Ciężaru
3. Klimatyzacji
4. Czyszczenia obuwia
5. Certyfikatu CE i CNBOP
6. Trwałości łączenia podeszwy z cholewą
Niezależnie od bardzo szczegółowych danych zawartych w karcie katalogowej zamieszczamy skrótowe odpowiedzi na powyższe pytania.
Ad1. Wyniki badań w Polsce w Instytucie Przemysłu Skórzanego w Łodzi potwierdziły, że but nie przemaka przy próbie w warunkach dynamicznych 90 minut (standartowo inni produceci zlecają badania 60 minut) . Natomiast wyniki umieszczone w certyfikacie CE potwierdzają, że parametr ten jest większy od 90 minut przy wymaganiach normy 60 min .
Ad2. Niski ciężar buta 1,13 kg - to jeden z wielu atutów buta
Ad3.Zastosowano wewnętrzną membranę klimatyczną Sympatex.
Zobacz szczegółowy opis w karcie katalogowej.
Ad4. Do czyszczenia butów Primus można stosować dostępne w Polsce pasty, zamiast drogich past zalecanych przez innych producentów butów strażackich specjalnych.
Dodatkową zaletą butów Primus jest zastosowanie metalowego rozdzielczego zamka błyskawicznego ułatwiającego czyszczenie obuwia.
Ad5. But posiada wymagane certyfikaty CE i CNBOP
Ad6. Zastosowano połączenie podeszwy z cholewą przez tzw. „wtrysk bezpośredni”, gwarantujący większą wytrzymałość od popularnej metody klejenia.
Posiada rozdzielczy zamek błyskawiczny umożliwiający łatwą pielęgnację obuwia oraz wymianę suwaka.
But specjalny strażacki Primus 21
CE nr BP 60021792 0001 EN 15090:2006
• jedyny w swoim rodzaju profesjonalny but strażacki do użytku w ekstremalnych warunkach przy zwalczaniu pożarów gwarantujący wysoki stopień bezpieczeństwa
• wyprodukowany zgodnie z normą PN-EN 15090:2008
• certyfikat CE nr BP 60021792 0001 wydany przez Jednostkę certyfikującą TÜV Rheinland Product Safety GmbH
• 21 cm czarna wodoodporna i ognioodporna cholewa bez szwów bocznych, wykonana ze skór licowych wysokiej jakości
• czerwone, podwójnie stębnowane, gładkie i żaroodporne szycia
• wewnętrzna wyściółka – aktywna w oddychaniu membrana klimatyczna SYMPATEX umożliwia odpowiednią cyrkulację powietrza jednocześnie zabezpieczając przed wilgocią
• wzmocnione usztywnienia wokół kostki
• gumowa podeszwa poliuretanowa, antyelektrostatyczna z profilem antypoślizgowym, odporna na oleje, benzynę i kwasy, posiadająca tzw. bieżnik samoczyszczący
• podwójny system zapięcia buta: rozdzielczy zamek błyskawiczny umożliwiający łatwą pielęgnację obuwia oraz wymianę suwaka, mocna sznurówka z Nomexu, osłona zamka przed zanieczyszczeniami dzięki taśmie o właściwościach odblaskowych
• metalowe, antykorozyjne podnoski firmy ESJOT chroniące palce stóp przed uderzeniami i naciskami
• podwójnie stębnowana zewnętrzna osłona metalowego noska
• metalowa wkładka podpodeszwy chroniąca przed przekłuciami od podłoża, odporna na korozję
• wewnętrzna anatomicznie formowana wkładka:
- perforowana do odprowadzania potu
- górną część wkładki stanowi materiał Cambrelle (włókno poliamidowe, potraktowane przeciwbakteryjnie, jest odporne na ścieranie i schnie bardzo szybko)
- dolną część wkładki stanowi folia aluminiowa, która dodatkowo chroni stopę
przed wysokimi temperaturami przenikającymi od podeszwy
• srebrne taśmy odblaskowe umieszczone z tyłu, z boku i w zamku błyskawicznym buta
• dodatkowy materiał wzmacniający chroniący przed zgięciami
• anatomicznie formowane usztywnienia wokół kostki
• szerokość podeszwy 10 (na życzenie również możliwa 12) umożliwiająca dobrą przyczepność do podłoża
• zwiększona możliwość ruchu w obrębie pięty, ochrona ścięgna Achillesa przed uciskiem
• w obuwiu zastosowano metalowe, odporne na korozję uchwyty, haki, oczka i zapinaki, umożliwiające dopasowanie obuwia do naturalnych kształtów stóp oraz zapewniające użytkownikowi maksymalny komfort pracy
Rozmiary 36-48 (rozmiary specjalne: 48-50) wg francuskiej numeracji
Do sprzedaży wprowadzono model buta specjalengo strażackiego PRIMUS 21 wyposażony w amortyzator pięty, innowacyjne rozwiązanie w dużym stopniu zwiększa wygodę i komfort noszenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
Tomek Psiuch EKSPERT FORUM
|
Wysłany:
Czw 11:26, 11 Cze 2009 |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 444 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa
|
Bębnowy wyciąg spalin typ 865 S.
Bęben odciągowy jest odciągiem spalin samochodowych przewidzianym dla stanowisk naprawczych lub dla samochodów ratowniczo-gaśniczych, jednak odłączenie ssawki musi nastąpić ręcznie przed ruszeniem pojazdu. Bęben może być zawieszony na ścianie lub podwieszony do sufitu, a nawinięty na bębnie wąż elastyczny nie zajmuje wolnej przestrzeni w garażu między samochodami.
Produkowane są w trzech wersjach:
* S - podstawowej
* SD - specjalnej, z wężem elastycznym o podwyższonej odporności i automatyczną przepustnicą
* M - z napędem elektrycznym
Odciągi bębnowe mogą pracować z wentylatorem mocowanym bezpośrednio na bębnie lub stanowić część większej instalacji bębnowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
Tomek Psiuch EKSPERT FORUM
|
Wysłany:
Czw 11:33, 11 Cze 2009 |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 444 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa
|
Kombinezon dla strażaków do usuwania gniazd szerszeni - HORNET-1
...
Kombinezon HORNET-1 wykonany jest z trzech warstw. Dwie warstwy są wykonane z tkaniny, a jedna z pianki. Między warstwami tkaniny umieszczona została pianka 5mm, która powoduje, że tkanina zewnętrzna nie dotyka bezpośrednio ciała osoby ubranej w kombinezon. Stanowi to rodzaj zabezpieczenia, w przypadku gdyby żądło szerszenia przekuło tkaninę, nie ma możliwości aby dosięgło do ciała osoby ubranej w kombinezon. Kombinezon chroni całe ciało z wyłączeniem dłoni i stóp. W związku z tym zalecamy stosowanie rękawic ochronnych oraz odpowiedniego obuwia. Ochrona głowy jest przypinana do całości kombinezonu suwakiem i została skonstruowana w taki sposób, aby strażak mógł założyć także swój hełm strażacki pod kaptur. Dodatkowo połączenie kaptura z kombinezonem jest uszczelnione przy pomocy kołnierza zapinanego na rzep. Rękawy i nogawki zakończone ściągaczem oraz paskiem ściągającym zapinanym na rzep. Podczas akcji, strażak powinien mieć założone gogle lub mieć opuszczoną osłonę twarzy, gdyż siatka w kapturze nie zabezpiecza przed jadem szerszenia.
...
Połączenie kaptura z kombinezonem jest uszczelnione przy pomocy kołnierza zapinanego na rzep. Rękawy i nogawki zakończone ściągaczem oraz paskiem ściągającym zapinanym na rzep.
...
ozmiary kombinezonu HORNET-1
Rozmiar Wzrost Obwód klatki piersiowej Obwód pasa Obwód bioder
XL 176 cm 106 cm 90 cm 108 cm
XXL 182 cm 112 cm 104 cm 118 cm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomek Psiuch dnia Czw 20:01, 11 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/spacer.gif) |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/meadow_green/images/lewo.gif) |