SPOŁECZNOŚCIOWE FORUM DYSKUSYJNE MIESZKAŃCÓW KLIMONTOWA I GMINY - witaj! Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości.
Forum SPOŁECZNOŚCIOWE FORUM DYSKUSYJNE MIESZKAŃCÓW KLIMONTOWA I GMINY Strona Główna                    FAQ
                Szukaj
             Użytkownicy
          Grupy
       Galerie
    Rejestracja
Zaloguj
Nowinki techniczne
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SPOŁECZNOŚCIOWE FORUM DYSKUSYJNE MIESZKAŃCÓW KLIMONTOWA I GMINY Strona Główna -> Ochotnicza Straż Pożarna. Sprawy bezpieczeństwa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Pią 21:19, 03 Kwi 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa

Witam.

Jednostka Lotniskowej Straży Pożarnej Portu Lotniczego Łódź im. Władysława Reymonta wzbogaciła się o kolejny wóz strażacki.



Lentner Avenger to szczyt techniki wśród lotniskowych samochodów pożarniczych. Wyprodukowany w Niemczech, wart 2,8 mln zł. Model Avenger to najnowsza konstrukcja. Wóz zbudowano na trzyosiowym podwoziu z silnikiem zamontowanym z tyłu. Nadwozie jest w całości wykonane z kompozytów, aby obniżyć masę własną pojazdu przy jednoczesnym zwiększeniu ładowności, która wynosi 14 ton.

Pusty pojazd waży 23 tony, a maksymalnie obciążony 37. Rozpędza się do 80 km/h w 27 sekund, a w ciągu 2 minut można nim dojechać w najbardziej odległe miejsce łódzkiego lotniska. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości pojazd jest stabilny i zwrotny. Prędkość maksymalna 120 km/h, moc 960 koni mechanicznych. Szerokość pojazdu 3 m, długość 11,5 m, wysokość 3,6 m.

Zbiorniki wozu można wypełnić 12 tys. litrów wody i 1,5 tys. litrów środka pianotwórczego oraz 250 kg proszku gaśniczego. Samochód może podać przy maksymalnej pracy pompy 7700 l wody w ciągu minuty, przy ciśnieniu 17 bar. Załogę wozu stanowi trzech strażaków, dla których przygotowano miejsca w kabinie kierowcy. Ciekawostką jest samo miejsce kierowcy, które zamontowano centralnie. W ten sposób ma on optymalne pole obserwacji podczas akcji ratowniczej sam jeden może sterować poszczególnymi urządzeniami gaśniczymi.

Do podawania wody z pianą służą dwa zdalnie sterowane działka: dachowe i zderzakowe. W schowkach wozu jest również miejsce na pomocniczy sprzęt pożarniczy.



Lotniskowa Straż Pożarna w Łodzi posiadała teraz trzy ciężkie samochody ratowniczo-gaśnicze.

Dzięki temu łódzkie lotnisko spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa do obsługi największych samolotów w ruchu międzynarodowym.

Podziwiajmy sprzęt innych i to, co my chcielibyśmy mieć. Zapraszam do zamieszczania przykładów nowoczesnego sprzętu, nowatorskich rozwiązań, ciekawych i przydatnych technik i usprawnień. Niech będzie to frajdą i zabawą zarówno dla małych jak i dla dużych strażaków.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek Psiuch dnia Śro 17:09, 21 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Wto 10:09, 07 Kwi 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa

Witam.

A to już Warszawa Okęcie, Lotniskowa Straż Pożarna Lotniska im. Fryderyka Chopina.

Warszawskie lotnisko obsługuje około 70% całości ruchu pasażerskiego w Polsce. Posiada ponad 80 regularnych połączeń z portami w kraju i na świecie. Największą popularnością wśród pasażerów cieszą się następujące kierunki: Londyn, Paryż, Frankfurt nad Menem i Amsterdam. W połączeniach krajowych pasażerowie najczęściej podróżują do Wrocławia, Poznania, Gdańska, Krakowa oraz Łodzi.

Operacje lotnicze wykonywane są z dwóch dróg startowych o wymiarach: 3690 m x 60 m i 2800 m x 50 m. Samoloty poruszają się po 18 drogach kołowania. W ciągu godziny na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie mogą być wykonane 34 operacje lotnicze. Port lotniczy zajmuje powierzchnię ok. 834 ha i taki też obszar jest pod ochroną straży.



Jakie mają wyposażenie? Bardzo proszę.

332[W]90 SLOp Toyota Land Crusier #10
332[W]98 SDiŁ Mercedes Benz 1124 #12

#3 GCBAPr 12/54+250 Eagle Six
#5 GCBAPr 12/54+250 Eagle Six
#6 GCBAPr 12/54+250 Eagle Six
#7 GCBAPr 12/54/250 Barracuda
#8 GCBAPr 12/54+250 Eagle Six
#9 SCRt Mercedes Benz 1929
#11 SLRt Mercedes Sprinter
#13 SCKn Mercedes Actros


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Pią 10:21, 10 Kwi 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa

Witam.

Zobaczmy teraz czym dysponuje Lotniskowa Straż Pożarna Jasionka – Rzeszów.



W najbliższym czasie mają zakupić samochód Felix.



Jest to pierwszy tej wielkości i klasy pojazd wyprodukowany całkowicie w Polsce przez polską firmę. Na świecie podobne pojazdy produkowane są jedynie przez kilka również renomowanych firm jak bielska Inżynieria Samochodów Specjalnych Piotr Wawrzaszek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek Psiuch dnia Pią 10:21, 10 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Sob 17:14, 11 Kwi 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa



Specjalnie dla klimontowskich strażaków, ostatni krzyk mody i techniki w ratownictwie - Jajko Ratowniczo-Gaśnicze, w skrócie JRG.
Jedyny minus tego jajka jest taki, że może być użyte tylko raz. Pozostałe dane taktyczno-techniczne, są chyba ogólnie znane.

Wszystkiego dobrego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek Psiuch dnia Sob 18:35, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Pią 8:30, 24 Kwi 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa

Witam.

Kolejna ciekawostka.

Następna generacja wyposażenia kamer termicznych MSA oferuje podwyższoną jakość obrazu w warunkach wysokiej temperatury, stawiając EVOLUTION 5200 na pierwszym miejscu w swojej klasie dla straży pożarnej. Dodatkowo, ulepszona funkcja wyszukiwania ciepła [Heat Seeker PLUS], wprowadza rozszerzoną skalę czułości i większe stopniowanie zarówno szarości, jak i kolorów. Spektrum kolorów od jasno żółtego do ciemno czerwonego wskazuje podniesioną podstawową temperaturę oraz wyświetla bardzo dokładnie intensywność i kierunek.
    Wytrzymałość
    Funkcjonalność
    Właściwości, które zaskoczą.
    Doskonały obraz w niewielkim formacie.


Evolution 5000 standard TIC

Evolution 5000 wyznacza nowe standardy w technice termicznego przekazu obrazu. Została zbudowana na wzór dopasowanej nisko formatowej kamery.Waży zaledwie 1,3 kg razem z bateriami). Wykorzystując pracę detektora mikrobolometru tlenku wanadu, zapewnia doskonały obraz i ułatwia prace strażaków. Wyjątkowa cechą jest funkcja wyszukiwania ciepła (heat Seeker), by móc szybko zlokalizować źródła ognia i gorące miejsca. Funkcja Quick-Temp pozwala na liczbowy i graficzny odczyt temperatury.

Oczywiście to jeden z modeli, których jest dość szeroki wybór, zarówno przenośnych - jako wyposażenie indywidualne strażaka lub sekcji czy zastępu, jak i stacjonarnych będących wyposażeniem np. samochodu dowodzenia.

........


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek Psiuch dnia Śro 17:11, 21 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Wto 8:46, 28 Kwi 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa

Czujniki bezruchu

Sygnalizator bezruchu AUER FIREFLY II i AUER FIREFLY II z czujnikiem temperatury.



Sygnalizatory bezruchu, które z łatwością można przymocować do pasa naramiennego, lub biodrowego.
Po 7 sekundach bezruchu włącza się alarm wstępny który można anulować ruchem.
Jeśli osoba używająca FIREFLY II nie rusza się przez 20 sekund włącza się alarm właściwy (ciągły, powtarzający się sygnał o mocy 95 dB).
Pomaga to odnaleźć poszkodowanego ratownika.
Alarm można również aktywować ręcznie.
Odporność na wodę i wybuch zgodnie z IP 67 oraz EX II 1G EEx ia IIC T4. Ciągły, 5 godzinny alarm na poziomie 95 dB.
Możliwe ręczne przestawianie alarmu.
Bardzo mały i lekki. Prosty w użyciu.
Nie wymaga konserwacji.
ATEX II 1G EEx ia IIC T3/T4 –20°C a +55°C



Cena: 750 i 790 PLN w wersji z czujnikiem temperatury.

SUPER PASS II i SUPER PASS II z czujnikiem temperatury (takiego właśnie modelu jak poniżej używam osobiście).



Charakterystyka

• Automatyczne uruchomienie
• Certyfikat do pracy w obszarach niebezpiecznych
• Użycie bez aparatu oddechowego
• Jaskrawe, doskonale widoczne lampki sygnalizacji stanu pracy
• Wykrywanie bezruchu
• Dodatkowo dostępne wykrywanie nadmiernej temperatury
• Łatwa obsługa i konserwacja
• Bardzo głośny sygnał alarmowy 98+ dB
• Przyciski czarne – tylko bezruch
• Przyciski czerwone – bezruch i temperatura

Dane techniczne:
Wymiary: 54 mm x 80 mm x 41 mm (bez klipsa)
Waga: 200 g (bez klucza)
Głośność alarmu: 98+ dBA min. mierzone w odległości 3 m
Czujnik bezruchu: Akcelerometr elektroniczny
Obudowa: Trwała, poliwęglanowa, odporna na uderzenia i wysoką temperaturę,
częściowo przezroczysta
Rozróżnialność dźwięku: 6 dBA względem hałasu tła
Bateria: Alkaliczna, 9 V, zalecany typ Duracell MN 1604. Czas pracy: 40 godzin w trybie wykrywania.
Certyfikaty: Zgodność z przepisami NFPA 1982 (wydanie 1998); Certyfikat badania typu WE nr LCIE05ATEX6022X potwierdzający wykonanie
przeciwwybuchowe: Ex II 1G EEx ia II C T4. Znak CE. Certyfikat zgodności CNBOP Nr 2091/2006 do stosowania w ochronie przeciwpożarowej.
Gwarancja: Jeden rok od daty nabycia.

Cena 1040 i 1140 PLN w wersji z czujnikiem.

Większość sprzętu dla jednostek PSP i OSP oraz jednostek ratowniczo-gaśniczych objęta jest zgodnie z rozporządzeniem stawką 7 % VAT.

Nopex
ul. Naftowa 30
38-400 Krosno
Dział handlowy:
tel. 013 4324686
tel. 0 604 151 922
tel. 0 604 861 035
fax. 013 4324686
GaduGadu: 831129


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Wto 9:14, 28 Kwi 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa

Latarka

E x ATEX Streamlight® Survivor LED reflektor bateryjny pomarańczowy.



Opis produktu
Najnowsza latarka z serii Survivor renomowanej firmy Streamlight. Wytrzymała przenośna latarka, idealna jako wyposażenie osobiste, do stosowania w środowisku zagrożonym wybuchem - Strefa 1. Trwała i mocna, praktycznie niezniszczalna obudowa testowana przy upadku z wysokości 10m. Oznakowana w celu łatwej identyfikacji. 3 tryby pracy - pełna moc, światło mniejszej mocy + światło stroboskopowe. Posiada nowy nie deformujący się klips do wpięcia latarki za pas lub w kieszeń co pozwala na wolne ręce przy pracy lub też przewidziana jest do wpięcia w szlufkę z rzepa. Super jasna dioda Luxeon o mocy światła 65 lumenów i żywotności 50 000 godzin.

Znak Ex ATEX jest oznaczeniem specjalnym dla wyposażenia zabezpieczającego przez wybuchem. Znak ten jest stosowany w celu pokazania, że wyposażenie, układy zabezpieczające oraz elementy spełniają wymagania norm europejskich, dostosowanych do Dyrektywy 94/9/EC (Dyrektywa ATEX, nazwana odpowiednio od francuskiego sformułowania "ATmosphere EXplosible”).



Producent: Streamlight Inc.
Zasilanie: bateryjne
Źródło światła: 3 W LED Luxeon
Rodzaj baterii:R6/AA
Czas świecenia:6,75h
Ilość LED:1
Obudowa: propolimer
Ilość baterii:4
Rodzaj produktu: Latarka
Kolor obudowy: pomarańczowy
Typ opakowania: blister
Tworzywo soczewki: poliweglan
Wymiary: 17,92 cm x 7,24 cm
Zastosowanie: Straż pożarna
Siła światła: 65 lm
Numer atestu: FTZU 06 ATEX 0285X II 1G Ex ia IIB T4 / II 2G Ex e ib IIB T5 Kod ean:
Waga: 370.00 g
Cena: ok. 390 PLN


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Wto 9:48, 28 Kwi 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa

Latarka sygnalizacyjna

Streamlight SL-20XP LED



zródło światła: LED/halogen
ilość LED: 3
obudowa latarki: propolimer
zasilanie: akumulatorowe
rodzaj ładowania: 230V AC + 12V DC
żarowka: 6V/8W
kolor obudowy: czarny
tworzywo soczewki: Lexan
wymiary: 33,53 cm x 6,35 cm
masa: 498,95 g
siła swiatła: halogen - 28 000 kandeli, 3LED - 13lm
czas świecenia: halogen - 1,5h, LED - 40h

Ceny netto:
Latarka bez ładowarek - 433,05 PLN
Latarka z ładowarką 12V - 482,07 PLN
Latarka z ładowarką 230V - 519,69 PLN
Latarka z ładowarkami 12 i 230V - 553,89 PLN

Nakładki sygnalizacyjne do latarek serii SL



Cena netto: 26,60 PLN


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Śro 7:38, 29 Kwi 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa

Pałka świetlna Glow Button model 500 - trzy kolory - (czerwone, zielone, niebieskie, stałe i migające)



Dane techniczne Glow Button

Obudowa wysokoudarowe tworzywo sztuczne
Wymiary 34,3 cm długości x 3,8 cm średnicy
Waga 250 g (z bateriami)
Zasilanie 2 baterie alkaliczne "AA" lub akumlatorki
Trwałość baterii 90 h (światło migające)
50 h (światło ciągłe)

Zastosowanie:
Kontrola ruchu drogowego, kierowanie tłumami ludzkimi, akcje pożarnicze i ratownicze, sygnalizacja lotnicza, sygnalizacja morska, oświetlenie pojazdów, akcje policyjne. Pałki świetlne są wodoodporne i mogą być zanurzane pod wodę na głębokość 15 m.

Cena 490,00 PLN


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Pią 9:08, 15 Maj 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa

Wentylator oddymiający KOBRA.



Dane techniczne

1. Wydajność wg normy AMCA 210 - 18000 m3/h
2. Wydajność wg normy AMCA - m3/h
3. Średnica wentylatora - 590 mm
4. Wymiary (wys. szer. dł.) - 800 x 590 x 560 mm
5. Masa - 38 kg
6. Silnik czterosuwowy - HONDA GX 160
7. Pojemność zbiornika paliwa - 3,6 l
8. Moc silnika przy 3600 obr/min - 5.5HP(4,1kW)

PODSTAWOWE ZALETY WENTYLATORA KOBRA

    * Wysoka jakość wykonania i nowoczesna technologia produkcji zapewniają długą żywotność urządzenia
    śmigło wielopłatowe wykonane z poliamidu wzmocnionego włóknem szklanym co zapewnia wysoką wytrzymałość
    * obudowa śmigła wykończona profilem aluminiowym w celu zabezpieczenia powierzchni lakierowanej przed uszkodzeniem podczas akcji oddymiania
    * specjalna konstrukcja wyposażona w kółka jezdne i uchwyt umożliwia łatwe przemieszczanie wentylatora po nierównym terenie
    * nowoczesny silnik HONDA GX160 zapewnia niezawodną pracę urządzenia w najbardziej ekstremalnych warunkach
    * elementy odblaskowe umożliwiające szybkie zlokalizowanie urządzenia przy złej widoczności


Wentylator oddymiający „KOBRA” przeznaczony jest do stosowania w akcjach ratowniczo-gaśniczych w celu wypchnięcia produktów spalania z obiektu objętym pożarem, obniżenia temperatury gaszenia i bezpieczeństwa pracy strażaka.
Wentylator może być stosowany do przewietrzania pomieszczeń użyteczności publicznej w przypadku uruchomienia stałej instalacji gaśniczej CO2, pojawienia się w pomieszczeniu innych szkodliwych gazów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Pią 9:34, 15 Maj 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa

Pompa szlamowa Honda WT 30X.



Zastosowanie

Pompa szlamowa HONDA WT 30X ze względu na masę, jej wymiary i wydajność jest to najlepiej dopasowana pompa do potrzeb jednostek Straży Pożarnych. Dobrze wpasowuje się do wozu bojowego i gwarantuje niezawodność podczas akcji. Stosowana również tam, gdzie istnieje potrzeba odprowadzenia brudnej wody np. z wykopu budowlanego lub przy naprawach sieci wodociągowej. Do napędu pompy szlamowej HONDA WT 30X zastosowano bardzo żywotny silnik HONDA GX240 o mocy 7,1KM. Pompa szlamowa HONDA WT 30X objęta jest gwarancją 12 miesięczną producenta. Uzupełnieniem standardowego wyposażenia pompy szlamowej HONDA WT 30X jest wąż tłoczny o dł. 20 mb i wąż ssawny o dł. 8mb wraz z nasadą pozwalającą zastosować szybkozłącze strażackie.

Dane techniczne
Medium - woda szlamowa
Wydajność - 1210 l/min
Maks. wys. podnoszenia - 27 m
Maks. wys. ssania - 8 m
Średnice przyłączeniowe - ssawny 3 cale i tłoczny 3 cale
Typ silnika - GX 240
Moc silnika - 7,1 KM
Pojemność zbiornika paliwa - 5,3 l
Zużycie paliwa - 2,6 l/h
Wymiary (dł. x szer. x wys.) - 660 x 495 x 515 mm
Masa - 60 kg
Średnica zanieczyszczeń - 30 mm
Oil Alert - tak

Wyposażenie standardowe

Instrukcja obsługi
Kosz ssawny
Klucz do korpusu
Klucz do świec
Nasada 2 szt.
Opaski zaciskowe 3 szt.

Wyposażenie dodatkowe

......
Wąż ssawny 8mb Wąż tłoczny 20mb Łącze strażackie

rzedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe WOBIS Wojciech Wojtyczok
41-803 Zabrze
ul. Bytomska 135

NIP : 648-001-49-61
REGON : 271965368
Nr konta : 78 1020 2401 0000 0302 0147 3701
Numer certyfikatu ISO 04 100 200 58344-E2

Tel : 032 275 32 26
Fax : 032 274 63 94

WWW : [link widoczny dla zalogowanych]

E-mail: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Pią 9:41, 15 Maj 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa

Maszt oświetleniowy D-3 z reflektorami.

Profesjonalny, stabilny maszt trójnożny, bardzo łatwy w rozstawianiu i transporcie

dobór lamp uzależniony od potrzeb zamawiającego
standard 3 reflektory o mocy 500W każdy (3 x 500W)
kąt oświetlenia 360o dzięki dowolnemu ustawieniu reflektorów na maszcie
wysokość wysuwu - 4 m
wysokość stojaka po złożeniu - 1,26 m
waga stojaka - 5,9 kg
waga najaśnicy 3 x 500 W - 6,3 kg
wysokość najaśnicy - 57 cm
szerokość najaśnicy - 60 cm
możliwość ustawienia zespołu oświetleniowego w miejscu prowadzonej akcji ratowniczej nawet wtedy, gdy niemożliwy jest dojazd samochodem pożarniczym.

Reflkektory zamontowane są na stabilnym łatwym w rozkładaniu trójnożnym statywie.



W ofercie dostępne są maszty z 2 (2 x 500), 3 (3 x 500) lub 4 (4 x 500) reflektorami.

INSTALACJA:
- Przed przystąpieniem do montażu masztu lub dokonywania napraw należy bezwzględnie odłączyć zasilanie za pomocą wtyczki zasilającej.
- Prace remontowe, naprawcze mogą być wykonywane przez specjalistę z odpowiednimi uprawnieniami.
- W celu instalacji żarówki odkręcić ramkę ochronną oprawy. Po wymianie żarówki zamknąć ramkę szybką ochronną zwracając uwagę na ułożenie uszczelek.
- Wszelkie prace związane z wymianą żarówki mogą być wykonywanie jedynie przy wyłączonym zasilaniu i po ostygnięciu elementów oprawy.
- Wymieniane żarówki (żarniki) muszą być identyczne z dotychczas zastosowanymi (moc, typ).
- Żarniki nie mogą być dotykane gołymi palcami, grozi to skróceniem żywotności żarówki lub jej rozerwaniu.
- Belka z zamocowanymi reflektorami musi być ustawiona co najmniej 1 metr od przeszkody.
- W czasie pracy oprawy i żarówki nagrzewają się do wysokiej temperatury stąd po zakończeniu pracy należy odczekać kilka minut do czasu ostygnięcia opraw.
- Producent nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody wynikłe na skutek samowolnych zmian technicznych, zmian systemu połączeń, zastosowania nieodpowiednich elementów współpracujących czy też nieprzestrzeganie zaleceń tej instrukcji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Pią 9:57, 15 Maj 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa

Namioty pneumatyczne - ratunkowe.

..................

System namiotów pneumatycznych z przęsłami rozpieranymi dętkami. Namioty mają różne rozmiary w zależności od ilości zastosowanych przęseł:

2 przęsła - NPS 14 o pow. 14m2,
3 przęsła - NPS 27 o pow. 27m2,
4 przęsła - NPS 37 o pow. 37m2.

Zastosowanie

Namioty pneumatyczne NPS 14,27,37 mogą być wykorzystywane jako namioty ratownicze na miejscu działań do prowadzenia czynności ratowniczych, jako namioty zabezpieczenia medycznego, namioty kwatermistrzowskie, dowódczo-sztabowe. Mogą one stanowić część składową mobilnych systemów dekontaminacyjnych. Namioty NPS mogą również stanowić moduł w budowie szpitali polowych, miejsc kwarantanny, itp. Przeznaczone są do wykorzystywania przez siły zbrojne, straż pożarną, obronę cywilną i inne podmioty ratownicze.

Budowa

Stelaż pneumatyczny wykonany z wielowarstwowej tkaniny poliestrowej na zewnątrz pokrytej PCV. Powłoka z tkaniny poliestrowej pokrytej dwustronnie PCV, odporna na promieniowanie ultrafioletowe. Podłoga zespolona ze ścianami namiotu tworząca jedną szczelną całość (opcja: podłoga odpinana). Dwoje drzwi dwuskrzydłowych zwijanych, jednowarstwowych. Na zewnątrz drzwi znajdują się kołnierze umożliwiające łączenie z innymi namiotami. Na ścianach bocznych okna wykonane z materiału przezroczystego zespolone z materiałem powłoki namiotu. Od wewnątrz na stelażu miejsca mocowań dla dodatkowych przegród, sprzętu oświetleniowego, sprzętu medycznego, itp. Na bocznych ścianach otwory z rękawami do wprowadzania do wewnątrz przewodów ogrzewania lub filtrowentylacji, przewodów elektrycznych, wodnych, itp. Na zewnątrz umocowane linki odciągowe oraz szpilki i paliki mocujące. Zastosowane materiały gwarantują prawidłową eksploatację namiotu w zakresie temperatur od –35 °C do +70 °C.

Montaż

Namiot sprawia się przez napompowanie stelaża namiotu za pomocą pompki ręcznej, wentylatora elektrycznego lub butli sprężonego powietrza (potrzebne zastosowanie reduktora). Czas sprawiania namiotu przy pomocy pompki elektrycznej do 4 min.

Dane techniczne namiotów dla poszczególnych typów NPS 14, NPS 27, NPS 37
Stan po rozłożeniu namiotu
Wymiary [m] dł./szer./wys. 2,7 x 5,2 x 2,6 * 5,2 x 5,2 x 2,6 * 7,2 x 5,2 x 2,6
Pojemność komór [m³] 1,33 * 2,07 * 2,78
Powierzchnia podłogi [m²] 14 * 27 * 37
Stan po spakowaniu namiotu
Wymiary [m] dł./szer./wys. 1,4 x 0,6 x 0,6 * 1,4 x 0,7 x 0,6 * 1,4 x 0,8 x 0,8
Objętość [m³] 0,7 * 0,8 * 0,9
Waga namiotu [kg] 80 * 110 * 130

...

Komory pneumatyczne wyposażone są w zawory wlotu i wylotu powietrza umożliwiające nadmuchiwanie namiotu pompką elektryczną lub nożną jak również z butli ze sprężonym powietrzem (po zastosowaniu odpowiedniej końcówki, która jest na wyposażeniu). W wyposażeniu standardowym brak reduktora do butli.

...

    * zestaw naprawczy
    * śledzie
    * wężyk do butli ze sprężonym powietrzem
    * uchwyty do kotwiczenia


Podłoga mocowana na stałe (wersja mocowana na rzepy za dopłatą)

Dodatkowe wyposażenie namiotów

Siatka do podpinania różnego rodzaju instalacji o wym. 1,85m x 4,6m
Wejście wjazdowe 4m x 2m (zastępujące wejście podstawowe 2m x 1,9m)
Kołnierz uszczelniający wejście (dostępny tylko z wejściem wjazdowym)
Boczny okapnik
Kotara wzdłuż lub w poprzek osi namiotu, wykonana z Tyveku
Dodatkowe okno
Piktogramy wielkości A4 wykończone rzepem
Odpinana podłoga (wpinana na rzepy o wym. 10x10cm)
Logo lub napis na ścianie namiotu
Pompka elektryczna o wydajności 1500 l/min do pompowania i odsysania powietrza,
Przenośna olejowa nagrzewnica powietrza z odprowadzeniem spalin,
Agregat prądotwórczy
Oświetlenie wewnętrzne
Łóżka polowe, krzesła, stoliki
Reduktor do butli ze sprężonym powietrzem

P.P.U.H. "SUPRON 1" Gliwice - tel. (0-32)331-36-13


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Pią 10:15, 15 Maj 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa

Poduszkowce.

Prowadzenie działań ratowniczych przy wykorzystaniu poduszkowców nie jest wprawdzie niczym nowym, ale trzeba przyznać, że w naszym kraju zastosowanie poduszkowca w praktyce, to wciąż rzadkość.

Owszem, po jeziorach mazurskich pływa min. policyjny poduszkowiec, a druhowie jednej z OSP specjalizują się w ratownictwie lodowym, do czego wykorzystują dwa takie pojazdy. Jest też grupa specjalna PSP w Piotrkowie Trybunalskim dysponująca poduszkowcem, ale... to prawie wszystko.



Istnieje pewna luka w wyposażeniu służb ratowniczych, widoczna szczególnie wówczas, kiedy trzeba prowadzić akcję na kruchym lodzie, podczas powodzi, czy też na terenach podmokłych. Wówczas tradycyjne środki jak łodzie z silnikiem zaburtowym nie zdają egzaminu ponieważ stan wody jest zbyt niski, a ewentualne wodorosty czy też inne przeszkody uniemożliwiają zastosowanie silnika. Z kolei spieszenie na ratunek łodzią wiosłową wymaga czasu, a ten w przypadku ratowania zagrożonego życia, jest bezcenny.



Poduszkowiec, jak przekonują zwolennicy tego pojazdu, po dostarczeniu go do miejsca akcji, może błyskawicznie dotrzeć na miejsce zdarzenia. Jak zapewniają ratownicy używający już poduszkowców, od chwili przyjazdu na miejsce zdarzenia, grupa ratownicza potrzebuje kilku minut, aby np. wyciągnąć z przerębli tonącego. Tymczasem tradycyjne metody, czyli z wykorzystaniem drabin, bosaków itp. wymagają znacznie większego wysiłku i ryzyka ponoszonego przez ratowników, aby uratować poszkodowanych.

Jednak strażacy PSP i OSP, mają wciąż jeszcze bardzo wiele innych potrzeb, które trzeba zaspokoić w pierwszej kolejności. Na ich tle, poduszkowce są jak luksusowy dodatek, który wprawdzie jest mile widziany, ale niekoniecznie najważniejszy z punktu widzenia funkcjonowania systemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tomek Psiuch
EKSPERT FORUM
PostWysłany: Pią 10:33, 15 Maj 2009


Dołączył: 28 Lip 2008

Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów/Warszawa

Koc ratunkowy termoizolacyjny.



Ochrona przed wyziębieniem: Strona w kolorze srebrnym powinna się znajdować od strony ciała: umożliwia to reflektowanie ciepła i zmniejsza ryzyko wychłodzenia.
Ochrona przed przegrzaniem: Strona w kolorze złotym powinna się znajdować od strony ciała. Reflektowanie promieni słonecznych nie pozwala na nagrzewanie ciała.

Sposób użycia:
1. Rozłożyć koc ratunkowy
2. Osobę poszkodowaną ułożyć na kocu w pozycji bocznej z głową odchyloną do tyłu i ustami skierowanymi w dół oraz starannie otulić, nie zasłaniając twarzy.
3. Końce koca zamocować taśmą samoprzylepną lub przylepcem albo zawiązać.
4. Rannego należy zaopatrzyć zgodnie z wytycznymi pierwszej pomocy.

Cena netto: 3,90 zł/szt.
Cena brutto: 4,76 zł/szt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SPOŁECZNOŚCIOWE FORUM DYSKUSYJNE MIESZKAŃCÓW KLIMONTOWA I GMINY Strona Główna -> Ochotnicza Straż Pożarna. Sprawy bezpieczeństwa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Bearshare


Regulamin