SPOŁECZNOŚCIOWE FORUM DYSKUSYJNE MIESZKAŃCÓW KLIMONTOWA I GMINY - witaj!
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
.
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Forum SPOŁECZNOŚCIOWE FORUM DYSKUSYJNE MIESZKAŃCÓW KLIMONTOWA I GMINY Strona Główna
->
Problemy nauczycieli, o samopoczuciu pedagogów Klimontowa i gminy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
WARUNKI KORZYSTANIA Z FORUM [dla wygody przewijania spisu kliknij TUTAJ !! Powrót - kliknij obrazek
----------------
Regulamin forum dyskusyjnego (Uwaga! W okresie 1 VIII 2008 - 31 I 2009 forum było zawieszone)
BIEŻĄCE WAŻNE SPRAWY SPOŁECZNOŚCI
----------------
Alkoholizm
Najbliższe wybory do Rady Gminy i na funkcję wójta (burmistrza?)
NA WESOŁO!
----------------
Śmiejmy się z siebie!
Młodzi, także 'młodzi duchem' - zajrzyjcie tu!
NA RATUNEK ZABYTKOM KULTURY MATERIALNEJ I PRZYRODNICZEJ
----------------
Klasztor
Synagoga i inne obiekty (młyny, mleczarnia, pomniki, lochy...?)
Ginąca aleja kasztanowców
SAMORZĄD I ADMINISTRACJA GMINY
----------------
Działalność władz samorządowych (RGm.) i administracyjnych (Urz.Gm.) Klimontowa
Administracja-samorząd a mieszkańcy
Nowa agora
Czy "jakość" informowania społeczności o gminie jest obecnie wystarczająca?
Co wiesz i co chciałbyś wiedzieć o planach rozwoju Twojego miejsca zamieszkania czy w ogóle gminy?
SPOŁECZNOŚĆ OBYWATELSKA. ŻYCIE W KLIMONTOWIE
----------------
Kondycja obywatelska społeczności Klimontowa i gminy
Społeczny program rozwoju dla Klimontowa i gminy
W Klimontowie życie prawie jak w Madrycie!
Czy jesteś zaangażowany w życie publiczne swojej miejscowości?
Za co nam wstyd?
OŚWIATA I KULTURA. INTELIGENCJA KLIMONTOWA
----------------
"Delikatny" temat- edukacja w gminie
Problemy nauczycieli, o samopoczuciu pedagogów Klimontowa i gminy
Kultura w Klimontowie
O roli inteligencji Klimontowa i gminy w życiu publicznym lokalnej społeczności
NOWOŚĆ: Moja - Twoja klasa
1. KOCHAMY SENIORÓW - ZAPOBIEGAMY ICH WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU
HISTORIA SPOŁECZNA KLIMONTOWA. WSPÓLNA PAMIĘĆ. WSPOMNIENIA
----------------
Wspólna pamięć Żydów i Polaków o Klimontowie
Czy w Klimontowie żywe są jeszcze przekonania antysemickie?
Smaki dzieciństwa
Przywołać z zapomnienia
ORGANIZACJE
----------------
Ochotnicza Straż Pożarna. Sprawy bezpieczeństwa
Inni
DZIENNIKARSTWO OBYWATELSKIE
----------------
Teksty
KLIMONTÓW I GMINA DLA TURYSTYKI
----------------
Katalog ciekawych miejsc
Możliwości rozwoju
Baza turystyczna
HYDE PARK. OGŁOSZENIA
----------------
Wolne tematy
Ogłoszenia, kursy, szkolenia, reklama
Pokój moderatorów
ARCHIWUM
----------------
ARCHIWUM: Dług gminy
ARCHIWUM: Praca w Klimontowie
ARCHIWUM: “Odrobina radości i szaleństwa”
ARCHIWUM: Promujemy młodzież gotową wcielać w życie ideę samorządu lokalnego
ARCHIWUM: Rozczarowania, czyli jak kompensować frustracje?
ARCHIWUM: Młyn w Rybnicy
2. WOLNA KULTURA
3. BEZPIECZEŃSTWO W SIECI
DZISIAJ W KLIMONTOWIE
GMINNA RADA SENIORÓW
Test
----------------
PYTANIA DO RADNEGO MIROSŁAWA SZELĄGA
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
tpk6
Wysłany: Wto 9:32, 17 Gru 2013
Temat postu: Sukces polskiej oświaty: nauczycieli i uczniów
Z dużą satysfakcją wielu z nas przeczytało w „Polityce" nr 50 (2013) artykuł Edwina Bendyka:
Polak mały potrafi dużo
o sukcesach edukacyjnych polskiej oświaty. Oto kilka budujących cytatów:
„Mamy najlepiej wykształconych nastolatków w historii. Właśnie dołączyli do światowej czołówki edukacyjnej. Uwierzmy w ich sukces. I doceńmy w końcu pracę ich nauczycieli. To, czego razem dokonali, warte jest więcej niż wszystkie autostrady i stadiony. [...]
Polskie 15-latki zaskoczyły wszystkich. Najnowsze, opublikowane na początku grudnia badania PISA, porównujące osiągnięcia edukacyjne młodzieży z 64 krajów świata, pokazały, że po raz kolejny zrobiliśmy jakościowy skok. [...]
Podczas ogłaszania wyników PISA w 2010 r.Polska została wskazana po imieniu jako kraj zaskakującego sukcesu edukacyjnego., w żaden sposób nieskorelowanego z poziomem zamożności i rozwoju. Łatwo zachwycać się wynikami młodych Finów i Szwajcarów, warto jednak pamiętać, ile w ich krajach zarabiają nauczyciele oraz jak wyposażone są szkoły. Polska jednak odskoczyła tak bardzo, że Amerykanie poczuli się zawstydzeni i zamiast pogardliwych
Polish joks
zaczęli mówic o
Polish miracl
(polskim cudzie) i liczyć, o ile większy mieliby dochód narodowy, gdyby udał im się podobny skok edukacyjny. A dziennikarka Amanda Ripley napisała książkę „The Smartest Kids in the World“ (Najbystrzejsze dzieciaki świata), o uczniach z Polski, Korei i Finlandii, która znalazła się na liście najważniejszych książek 2013 r. „New York Timesa“. Ripley nie zdążyła uchwycić ostatniego skoku – tym razem poprawiliśmy się nie tylko w czytaniu i przyrodzie, lecz także w sprawiającej dotychczas największy kłopot matematyce. [...]
Prof. Zbigniew Marciniak, matematyk z UW stwierdza: „
Nie byłoby to możliwe bez nauczycieli – często zapominamy, że należą do najlepiej wykształconych na świecie i nie brakuje im zapału. Bez ich społecznego często zaangażowania nie sposób sobie wyobrazić choćby rozwoju gimnazjalnej olimpiady matematycznej, w której startuje już 15 tys. uczniów
.“ [...]
Oczywiście badanie PISA nie mierzy wielu ważnych kwestii, za jakie krytykowana jest polska szkoła. Jako najważniejszy mankament wytyka się zaniedbywanie „kompetencji miękkich“ – nauki zdolności do pracy w zespole, zaangażowania społecznego i obywatelskiego, kompetencji kulturowych. Uczący się od rana do wieczora uczniowie nie mają na to czasu, a na egzaminie kompetencje miękkie nie mają znaczenia. [...]
W chwili gdy świat zaczyna pytać, jak to się nam udało, przestańmy na siłę szukać wzorców gdzie indziej. Zwycięska formuła jest prosta: zapał uczniów, zaangażowanie i jakość nauczycieli, przyzwolenie na myślenie. Trudniej wymyślić dla tej formuły organizacyjny wyraz – być może jesteśmy blisko. Jeszcze bliżej jesteśmy zmarnowania tej szansy, przyzwalając na demontaż publicznego systemu powszechnej edukacji w ramach poszukiwania oszczędności i upokarzając nauczycieli nieustannymi nagonkami na ich „zbyt małą efektywność“. Czy nie lepiej zaufać i pogratulować im oraz uczniom sukcesu, i porządnie zainwestować w to, co nam w wolnej Polsce najlepiej się udaje?“
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Bearshare
Regulamin